12 Şubat 2015 Perşembe

Hamilelikte Fark Edilmemiş Pıhtılaşma Problemleri

       Merhabalar...
    İlk yazımı hamileliğim süresince '' amaaan çok takma, herşey kontrol altında '' diyerek kendimi sakinleştirmeye çalışsam da hep bilinç altımda '' Dikkat Nilhan Dikkaaaaat! '' diye bağıran bir konu hakkında yazmak istedim... Gen mutasyonları (yapı değişikliği-bozulma) ve pıhtılaşma problemleri.
    O güzel haberi aldıktan sonra ufak çaplı bir araştırmayla doğum doktorumu seçtim. Benim için önemli olan beni  ''germeden'' , bu sürecin tadını çıkarttırarak sonuca ulaştıracak (çünkü gerçekten hamilelikte hormonlar ciddi ciddi sapıtıyor!) doktoru seçmekti. (iyi ki de Dr. Cüneyt Genç'i seçmişim.) İlk muayene ve anamnez alırken sorduğu birkaç soruyla şüphelendiği şey doğru çıktı... ''Evvveeeeet nur topu gibi bir gen mutasyonunuz var Nilhan Hanım, bu 9 ay azcık dikkatli olacaksınız'' Bu problem maalesef rutin kan tetkiklerinin sonucunda öğrenebileceğiniz birşey değil Kanınızdan gen analizi yapılarak öğrenilebiliyor ki, kanı verdikten sonuçları almak için 21-30 gün arası beklemeniz lazım.
    Sizin de eğer ;

  • ailenizde kalp-damar hastalıkları ve pıhtılaşma problemleri varsa
  • annenizde yaşanmış bir (veya daha fazla) düşük hikayesi varsa
  • doğum kontrol hapları tansiyonunuzu yükseltiyorsa
  • sizin de yaşanmış bir düşük hikayeniz varsa    
tabii hekiminizin yönlendirmeleri doğrultusunda genetik analizinizi yaptırmanızda fayda var.

     Yapılan test birçok çeşit gen mutasyonu hakkında bilgi veriyor. Peki genetik bozukluk anne ve bebeğe ne gibi sıkıntılar oluşturabiliyor? Öncelikle annenin hamilelik sürecinin konforunu azaltan bir durum. Benim şahsen ciddi bacak ağrılarım oldu...Annede ''DVT- Derin Ven Trombozu'' (özellikle bacaklarda pıhtı atması sonucu oluşan damar tıkanıklığı) denilen durum yaşanabiliyor. Ama daha da önemlisi bebekte oluşabilecek sıkıntılar. Maalesef annesinin plasentasından nefes alan,beslenen,yaşayan miniğin plasentasına giden bir pıhtı düşüğe sebebiyet verebiliyor... Her çeşit mutasyon illa düşük yada DVT ye sebep olmuyor tabi. Hamileliğiniz boyunca alacağınız önlemler ve kullanacağınız ilaçlar sizi ve bebeği yüksek oranda koruyor.

     Ben n'aptım?

  • Gebelik süresince 100 mg aspirin kullandım
  • Ayda bir Dodex ampul vurdurdum (homosistein'in yükselmemesi için)
  • Homosistein denilen bir hormonun belli bir değerin altında olması lazım, her ay homosistein ölçümü yaptırdım. (Takip önemli :) )
  • Bacak ağrıları için varis çorabı giydim (göbiş büyüyünce eşiniz giydiriyor çok eğlenceli oluyor!)
  • Clexane iğne vurdum. (her ne kadar buna da alışsanız da can yakıyor, ve beni çok morarttı! sağolsun eşimin eli pek bir hafif! :) )
  • Boooool bol yürüyüş yaptım.
     Farkındalığın hep çoooook önemli olduğunu düşünmüşümdür, ve çok şükür ki artık her şeye ,her türlü ulaşma imkanımız var. Yüksek bilinç düzeyi ve erişebilirlikle herşey hakkında kolaylıkla bilgi sahibi olabiliyor ve olası durumlara karşı önlem alabiliyoruz. Maalesef kimilerimiz genetiğin azizliğine uğruyor ve diğerlerimizden biraz fazla problemler yaşayabiliyor. Önemli olan 'bize ne olduğunu anlamak' ve 'önlemler alabilip sakinliğimizi korumak'...
     Benim için sonuç ne mi oldu???
     Sonuçta çok şükür 38 hafta kazasız belasız geçti, aceleci kızım 40 hafta beklemeden annesi-babasına tam da 38+0 da , 14/05/14 yani ''Eczacılık Bayramında'' kendini hediye etti :)))))

                                                                                                                           Nilhan :X :x :X :x

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder